Způsobů, jak vydělat peníze na internetu, je celá řada; a právě klikání na reklamy patří mezi nejhledanější. Mnoho lidí totiž zajímají spíše jednodušší cesty k penězům, nejlépe přitom takové, jimž se mohou věnovat doslova kdykoliv a kdekoliv. Třeba v MHD, při čekání u doktora, nebo večer u televize. Jenomže ona jich spousta nefunguje vůbec, nebo pouze po omezenou dobu. A jsou to především „klikačky“, které zanechávají v lidech špatné zkušenosti. Výplaty se totiž (téměř) nikdy nedočkají.
Co jsou vlastně „klikačky“
Klikání na reklamy, lidově zvané „klikačky“, fungují na jednoduchém (a tím pádem zajímavém) principu. Registrujete se do nějakého systému (bývají online, ale některé mají i mobilní aplikace), a jednoduše klikáte na reklamy, za což vám má náležet provize. Jednat se může např. o 2 Kč za kliknutí, a jakmile dosáhnete určité hranice (pro výplatu je většinou nutné naklikat min. 1 000 Kč), vyplatí vám provozovatel peníze na účet. Alespoň tak jsou „klikačky“ prezentovány.
Vydělávat můžete i dalšími způsoby
Některé portály nabízí více možností, jak peníze vydělat. Kromě klikání na reklamu to je i její sledování, případně vyplňování dotazníků, anket a hraní „mini her“ (třeba že s postavou přeskáčete překážky a dojdete do cíle, kde vám bude zobrazena reklama, za níž dostanete více než za běžné sledování). Odměny přitom bývají různé, třeba za vyplnění dotazníků obdržíte i 20 až 50 Kč, zatímco za zhlédnutí 30vteřinového videa klidně i pět korun. Zní to až moc dobře? Ano, protože…
Cena za reklamu klesá, až to nemá smysl
Na úvod je třeba říci, že vám proklikávání reklam a jejich sledování, případně i další (výše zmíněné) úkoly skutečně peníze na „konto“ v daném inzertním systému přináší. Za první hodinu vám naskočí klidně dvě stovky, za další 150 Kč atd. Velmi to záleží na právě zobrazovaných reklamách, dotaznících apod., každý je totiž placen jinak (to závisí na oboru, délce videa a dalších faktorech). To je docela slušné.
Jenomže jakmile překročíte zhruba 70 až 80 % z limitu potřebného pro výplatu (např. vyklikáte reklamy za 800 Kč a limit pro vyplacení je tisícovka), začne se intenzita snižovat. Už tedy nekliknete na 30 odkazů nebo obrázků denně jako na začátku, ale třeba na 5 …a současně klesá i odměna, jakou vám slibují. Zatímco dříve to bylo i 5 Kč za reklamu, postupně cena klesne na 3 koruny, korunu, 5 haléřů (ano, opravdu na 5 haléřů), takže bude posledních 200 korun pro naplnění limitu nedosažitelných.
Tyto inzertní portály přitom argumentují vždy stejně: „Reklamy jsou zobrazovány podle toho, jak zrovna klienti inzerují.“ Přitom když si založíte nový účet, bude přísun reklam zase jako na začátku, vyklikáte si klidně přes stovku za hodinu a postupně bude zase cena padat a výplaty se nedočkáte. Kde je tedy pravda? Navíc nutno podotknout, že spousta těchto systémů skončí v prvním roce od spuštění.
Reklamy vydělávají, ale ne vám
Pokud vás napadá otázka „proč by někdo vytvářel systém a propagoval ho, kdyby klikání na reklamy nic nevydělával?“, má velmi jednoduchou odpověď:
„Inzerenti totiž za zobrazování reklam skutečně platí, a na oplátku očekávají, že se jim investice nějak vrátí. Typicky objednávkou od zákazníka, nebo že někdo využije jejich služeb.“
Ovšem v případě, že se tak neděje, nemají důvod reklamu dále zobrazovat. K čemu také? Aby na ni někdo pouze klikal a mohli mu dopřát přivýdělek? V praxi to tak nefunguje, ačkoliv je inzertním systémům do jisté míry jedno, zda reklama inzerentům něco přinesla, či nikoliv. Oni už ji totiž zaplatili a tedy vydali nějaké peníze, které si přerozdělí inzertní systém (Google, Seznam, Heureka…) a provozovatel daného systému.
Má tedy klikání smysl, nebo jde o podvod?
V případě, že si stále nejste jisti, zda se touto cestou vydat, NEDĚLEJTE TO. Ušetříte si tím spousta času i zklamání, a pravděpodobně si zachováte i kamarády. Řada těchto portálů totiž slibuje, že když do nich přivedete další lidi, obdržíte odměnu – ani tu vám ale nevyplatí. Pokud si skutečně chcete přivydělat online, vyzkoušeli jsme více než 25 způsobů, jak na internetu vydělat peníze.
Nenechte se přitom zlákat pár pozitivními recenzemi, že ten či onen systém funguje – nefunguje. Pozitivní „zkušenosti“ jsou de facto vždy zaplacené a vytvořené uměle na přání provozovatele portálu s cílem oklamat lidi. Stačí, pokud si přečtete různé diskuze a zkušenosti lidí třeba se službou NeoBux, výsledky budou vždy stejné – rozhořčení lidé, kteří už několik let čekají na výplatu.