Nejlevnější operativní leasing
Zdroj fotografie: Pexels

Nejlevnější operativní leasing od 3 222 Kč / měsíc: jak ho vybrat a co můžete dostat

Nejlevnější operativní leasing je nutné posuzovat ze dvou pohledů – buď hledáte auto za co nejnižší měsíční platbu, nebo auto, které má celkově nejnižší měsíční náklady na provoz (tedy včetně „operáku“), přičemž je viditelně lepší druhá z možností. Vedle toho musíte počítat také spotřebu vozidla a služby zahrnuté v platbě, tedy zejména přezutí pneumatik a pojištění, u nových aut to navíc není pouze povinné, ale i havarijní. Nejlevnější operativní leasing je pak zpravidla na malé a motorově slabé vozy.

Kdy je nejlevnější operativní leasing dostačující

Ačkoliv je „pořádné auto“ hezké na odiv a na silnici stačí k vysoké rychlosti jenom sešlápnout pedál v podstatě bez ohledu na situaci, bývá také přirozeně dražší na provoz a měsíční splátky. Kdo přitom hledá auto, s nímž jenom odveze děti do školy a občas zajede na nákup, bude mu pravděpodobně nějaké se základní motorizací zcela dostačovat. A právě na takové je možné získat nejlevnější operativní leasing.

Jak určit, že je operativní leasing nejlevnější

Cena závisí na mnoha faktorech, a její největší část tvoří samotné vozidlo; důležité je:

  • auto, potažmo jeho značka, typ (sedan, SUV, kupé, dodávka…), motorizace (obecně platí, že čím slabší motor, tím nižší cena) a typ paliva (benzín, nafta, elektřina…)
  • dostupnost a výbava vozu, kdy nejlevnější operativní leasing dostanete na auta skladem v základním provedení (i když někdy jsou ihned k odběru i s nějakými packety), což bývají zpravidla ta „lidová“ jako Škoda Octavia, Škoda Kodiaq, Hyundai i20 nebo Hyundai i30 apod., a naopak na dražší modely, natož s nějakými úpravami, může být čekací doba i pár týdnů, a i proto jsou také dražší
  • pohon ovlivní cenu i o 20 %, a nejdražší jsou pochopitelně auta s tahem 4×4, kdežto nejlevněji vychází tah na jednu nápravu (tady obvykle nezáleží, zda na přední nebo zadní)
  • možný nájezd, který se pohybuje u spousty aut od 5 000 do 30 000 km ročně, přičemž každých pět tisíc kilometrů stojí zhruba 8 až 13 % ze základní měsíční platby

Vedle toho je velice důležité zohlednit, zda zahrnuje měsíční platba za operativní leasing také služby jako pravidelný servis, přezouvání pneumatik, a pojištění – mnozí poskytovatelé všechno tohle nabízí a účtují si za to obvykle o 10 až 20 % vyšší cenu oproti základní splátce, což ale ve většině případů stále vychází levněji, než když si musíte všechny tyto služby zajišťovat sami. Jenom havarijní pojištění bývá záležitostí za několik tisíc ročně, potažmo klidně přesáhne hranici 10 000 Kč, a bývá povinné.

Aktuálně nejlevnější operativní leasing

V době výběru vozidel se jednalo o ceny platné k 23. 10. 2023, jejichž výše se nicméně v průběhu roku víceméně nezměnila, takže lze předpokládat, že bude +/- 10 % stále stejná:

AutoRoční nájezdDoba
pronájmu
Cena / měsíc
Hyundai Bayon 1,2i Comfort Club10 000 km / rok36 měsíců3 222 Kč
Seat Arona Style 1.0 TSI 95k5 000 km / rok36 měsíců3 829 Kč
Škoda Scala Ambition 1.0 TSI 70 kW5 000 km / rok24 měsíců3 921 Kč
Opel Corsa Elegance 1,2 TURBO 74kW MT610 000 km / rok25 měsíců4 235 Kč
Škoda Kamiq Ambition 1.0 TSI 70 kW15 000 km / rok24 měsíců4 502 Kč
Nejlevnější operativní leasing ke konci roku 2023
Lukáš Altman
Vyznat se ve světe financí je někdy těžké; snažím se ho proto prezentovat jasně a srozumitelně, přinášet zajímavé nápady a tipy, i upozorňovat na nedostatky, neboť nemám rád nekalé praktiky a nefér jednání. Financím se věnuji soustavně od roku 2013, mj. informuji o půjčkách, zhodnocení peněz (spoření, investice), bankovních i jiných účtech, platebních a věrnostních kartách, slevách a dalším. Vedle toho pomáhám poznávat „státní aparát“, a to jak běžným lidem, tak OSVČ a firmám.